امام جمعه شیراز با بیان اینکه حضور شهدا امروز در میان ما حرف دارد، افزود: مسیر انقلاب اسلامی از اعتماد و تبعیت از ولی‌‌فقیه ترسیم شده است اگر درباره اقتصاد مقاومتی یا سیاست‌های کلی رهبری کاری نشده چون دولت‌ها می‌ترسند. ما مجلس و دولت نترس و شجاع می‌خواهیم، از رای نگرفتن نترسیم کار درست را انجام دهیم ولو اینکه رای نیاوریم.
کد خبر: ۱۰۲۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱ 07 January 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه توبه یکی از مقاماتی است که در رسیدن به معنویت وجود دارد اظهار داشت: ایجاد امید در جامعه باید از مسیر خداوند و اهل بیت(ع) باشد دیگر مسیرها از جمله مسیرهایی که عرفان‌های کاذب بیان می‌کنند اشتباه است.

وی با بیان اینکه معنویت عبارت‌های امام سجاد(ع) و سخن دیگر ائمه(ع) است گفت: جز خداوند و اهل بیت(ع) راه دیگری نیست و ما نیز راهی جز آنجا بلد نیستیم.

امام جمعه شیراز همچنین با تاکید بر رعایت تقوا افزود: باید همه ما تلاش کنیم که احکام خدا را یاد بگیریم و سعادت دنیا و آخرت ما در اجرای این احکام است.

دژکام با اشاره به تشییع شهدا در ایام فاطمیه و تسلیت به خانواده آنها بیان کرد: اگر مسیر زندگی را مانند شهدا تنظیم کنیم می‌توانیم به عاقبت به‌خیری امیدوار باشیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به فرازی از نهج‌البلاغه عنوان کرد: اگر امروز از خداباوری و اسلام و مسلمانی نامی است به برکت خون شهدا و امام راحل است و اگر آنها نایستاده بودند از هیچ یک از این مفاهیم خبری نبود.

وی با بیان اینکه شهدا مسیر تاریخ جهان را عوض کردند عنوان کرد: برخی اهداف انقلاب اسلامی را به چند مسئله مادی گره می‌زنند و می‌گویند انقلاب اسلامی به اهدافش نرسیده، هدف اصلی این بود که خداباوری را به دنیا برگردانیم و خودشان نیز به این موضوع اعتراف کردند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه حرکتی که شهدا شروع کردند باید قدردان باشیم تصریح کرد: این شهدا از همه چیز خود گذشتند، فقط برای خدا رفتند و خدا هم در دنیا و آخرت عزیزشان کرد؛ امیرالمومنین 6 ویژگی برای شهدا ذکر کرده که ششمین ویژگی این است که اعتماد کردن به رهبر خودشان و تبعیت کردند تا به هدف رسیدند.

دژکام با اشاره به مشکلات موجود گفت: راه حلش این است که ما هم اعتماد کنیم به رهبرمان و تبعیت کنیم و راهی جز این نداریم. 8 سالی که در دولت قبل گذشت رهبر مرتب تاکید کرد تولید داخل را بالا ببرید و امید به شرق و غرب نبندید اما آقایان این فرمایش رهبری را قبول نداشتند.

وی با بیان اینکه حضور شهدا امروز در میان ما حرف دارد، افزود: مسیر انقلاب اسلامی از اعتماد و تبعیت از ولی‌‌فقیه ترسیم شده است اگر درباره اقتصاد مقاومتی یا سیاست‌های کلی رهبری کاری نشده چون دولت‌ها می‌ترسند. ما مجلس و دولت نترس و شجاع می‌خواهیم، از رای نگرفتن نترسیم کار درست را انجام دهیم ولو اینکه رای نیاوریم.

 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مسیر شهدا آخرش سربلندی است تصریح کرد: مسئولان اجرایی که در دستگاه‌های مختلف هستند، این مسیر را پیش بروند و نتیجه کار را به خدا بسپارند. گاهی مسیر سخت می‌شود اما این سختی نتیجه آسان و خوبی دارد.

دژکام با بیان اینکه هم مطالبه می‌کنیم هم اعتماد داریم به قوای سه‌گانه و آنها هم بهترین تصمیم را انجام دهند، افزود: همه باید دعا و حمایت کنیم تا موفق شوند و بهترین خدمات را انجام و عزت کشور را افزایش دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار